Η ενσωμάτωση των αρχών και των στόχων του DEI στη συνολική στρατηγική ενός οργανισμού δεν αποτελεί απλώς ηθική επιταγή. Δεν είναι επίσης περαστική μόδα, επικοινωνιακό τρικ ή ένας εύκολος τρόπος να αντισταθμίσουμε μακροχρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση στην κουλτούρα συνεργασίας που την διέπει. Είναι μια στρατηγική επιχειρηματική απόφαση με ξεκάθαρα οφέλη, που απαιτεί δεδομένα, στόχευση, δέσμευση, παρακολούθηση και πόρους.
Οι εταιρείες και οι οργανισμοί που δίνουν προτεραιότητα στη DEI και επενδύουν με ουσιαστικό τρόπο στη στρατηγική του, ξεκλειδώνουν πολλά οφέλη, όπως είναι η αυξημένη καινοτομία, η ενίσχυση της αφοσίωσης, της ικανοποίησης και των ποσοστών διατήρησης των εργαζομένων, η ευρύτερη διείσδυση στην αγορά, η βελτιωμένη λήψη αποφάσεων, αλλά και και ενίσχυση της φήμης της εταιρείας, ιδιαίτερα της εργοδοτικής. Διασφαλίζοντας ότι οι ομάδες, τα τμήματα και ο οργανισμός ως σύνολο λειτουργούν με δικαιοσύνη και χωρίς αποκλεισμούς, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν όλο τον πλούτο των απόψεων, των εμπειριών και των ταλέντων που φέρνουν οι εργαζόμενοι/ες και οι συνεργάτες/ιδές τους. Έτσι γίνονται πρωτοπόροι στη δημιουργικότητα και την καινοτομία και παράλληλα εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες διαφορετικών ομάδων πελατών, αλλά και τοπικών κοινοτήτων.
Επιπλέον, η καλλιέργεια μιας κουλτούρας ψυχολογικής ασφάλειας και συνεργασίας, όπου τα άτομα αισθάνονται ότι έχουν αξία, ενισχύει το ηθικό των εργαζομένων, αυξάνει την αποδοτικότητα και προσελκύει κορυφαία ταλέντα από μια ευρύτερη δεξαμενή.
Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα, το DEI δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που τροφοδοτεί μακροπρόθεσμα την επιτυχία και τη βιωσιμότητα οποιοδήποτε οργανισμού.