Είναι πέντε άνθρωποι με διαφορετικοί μεταξύ τους με το χέρι ψηλά σαν γροθιά. Χαμογελάνε και είναι σε ένα χώρο γραφείου με έναν πίνακα ανακοινώσεων στο φόντο

Employee Resource Groups (ERGs): Τι είναι και πώς μπορούν να προωθήσουν την DEI στρατηγική σας

Employee Resource Groups (ERGs): Τι είναι και πώς μπορούν να προωθήσουν την DEI στρατηγική σας

Ραφαέλα Μαυριδάκη

Τα ERGs (Employee Resource Groups) είναι ομάδες εργαζομένων που σχηματίζονται σε οργανισμούς και εταιρείες με στόχο την προώθηση των αναγκών υποεκπροσωπούμενων ομάδων.

Blog post's featured image.

Τα ERGs (Employee Resource Groups) είναι ομάδες εργαζομένων που σχηματίζονται σε οργανισμούς και εταιρείες με στόχο την προώθηση των αναγκών υποεκπροσωπούμενων ομάδων. Τα ERGs έχουν αποδειχθεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για τις εταιρείες, καθώς μεγιστοποιούν τη δέσμευση των εργαζομένων, βελτιώνουν την εταιρική κουλτούρα και ενισχύουν τη διαφορετικότητα και την συμπερίληψη (DEI). Οι ομάδες αυτές συνήθως σχηματίζονται γύρω από κοινά ενδιαφέροντα, υπόβαθρα ή δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η εθνικότητα, η θρησκεία, ο τρόπος ζωής ή το στάδιο  επαγγελματικής πορείας στο οποίο βρίσκονται τα άτομα.

Μέσω της δημιουργίας και υποστήριξης των ERGs, οι οργανισμοί μπορούν να επιτύχουν έναν στόχο με μεγάλη επιχειρηματική αξία: ένα περιβάλλον εργασίας χωρίς αποκλεισμούς. Η ύπαρξη ERGs δεν αυξάνει μόνο  τη δέσμευση των εργαζομένων και την αίσθηση του ανήκειν, αλλά με την κατάλληλη εμπλοκή και υποστήριξη της διοίκησης μπορεί να ανοίξει για την εταιρεία την πρόσβαση σε  νέες αγορές.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία καλλυντικών στην Αμερική δημιούργησε ERGs για διάφορες πτυχές της διαφορετικότητας, συμπεριλαμβανομένης της LGBTQ+ κοινότητας και της κοινότητας Μαύρων γυναικών. Μέσα από αυτές τις ομάδες, η εταιρεία συνειδητοποίησε ότι οι αποχρώσεις του makeup που λάνσαρε ως τότε στην αγορά δεν κάλυπταν τις ανάγκες ολόκληρου του πληθυσμού στον οποίο ήθελε να απευθυνθεί. Γι’ αυτό και δημιούργησε πιο σκούρες αποχρώσεις, αυξάνοντας έτσι το δυνητικό της πελατολόγιο και παράλληλα και τις πωλήσεις της σε γυναίκες με σκούρα επιδερμίδα.

Παράλληλα, η ύπαρξη ERGs δημιουργεί θετική εικόνα και προσθέτει στο employer branding των εταιρειών και -τόσο έμμεσα όσο και άμεσα- βοηθά στην προσέλκυση νέων ταλέντων. 

? Ήξερες ότι, σύμφωνα με μια έρευνα της Tallo, η Gen Z προτιμά εργοδότες που υποστηρίζουν τους εργαζομένους τους μέσω των ERGs;

Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τις καλές πρακτικές που μπορεί κάθε εταιρεία να εφαρμόσει για τη δημιουργία και τη διατήρηση επιτυχημένων ERGs.

1.Καθορισμός ξεκάθαρου σκοπού και στόχων

Η επιτυχία των ERGs ξεκινά με τον καθορισμό οράματος και στόχων. Το όραμα και οι στόχοι πρέπει να αντανακλούν τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μελών της ομάδας και να είναι ευθυγραμμισμένα με την κουλτούρα της εταιρείας. Ένα καλά διατυπωμένο όραμα μπορεί να συμβάλει στην προσέλκυση νέων μελών και στη διατήρηση της δέσμευσης εκείνων που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή.


#Tip: Δημιουργήστε ένα σαφές όραμα για το ERG και διασφαλίστε ότι είναι ευρέως γνωστό σε όλη την εταιρεία.

2. Υποστήριξη από την Ηγεσία της Εταιρείας

Η υποστήριξη από την ανώτατη διοίκηση είναι κρίσιμη για την επιτυχία των ERGs. Αυτή η υποστήριξη μπορεί να εκδηλωθεί με την παροχή πόρων αλλά και με την ενεργή συμμετοχή και εκπροσώπηση των ανώτατων στελεχών στις συναντήσεις της ομάδας ERG.

#Tip: Οι συναντήσεις να είναι καθορισμένες εντός του ωραρίου εργασίας με ενεργή συμμετοχή από μέλη της διοίκησης.

3. Επικοινωνία ERGs

Η εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει χρόνο και πόρους στα ERGs, και μέρος αυτών θα πρέπει να διατεθεί στην επικοινωνία των ERGs σε όλα τα άτομα της εταιρείας. Συχνά οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι δε γνωρίζουν αν η εταιρεία διαθέτει ERGs και ποια από αυτά είναι ενεργά.

#Tip: Η επικοινωνία των ERGs σε όλα τα στάδια της διαδρομής των εργαζομένων, από την προσέλκυση και επιλογή, το onboarding και τις αξιολογήσεις. 

4. Εκπαίδευση και Ανάπτυξη

Τα ERGs μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης  σε όλα τα μέλη της ομάδας, καθώς τους παρέχουν πολλές ευκαιρίες για να αναπτύξουν και να χρησιμοποιήσουν τα λεγόμενα transferable skills (μεταφερόμενες δεξιότητες). Η επαγγελματική ανάπτυξη των μελών ενισχύει την αφοσίωση και την παραγωγικότητα, καθώς και στη συνολική τους εργασιακή απόδοση. 

#Tip:  Προσφέρετε προγράμματα εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν το DEI, τις ευθύνες φροντίδας, τις δεξιότητες ηγεσίας, τη διαχείριση συγκρούσεων, και τις δεξιότητες επικοινωνίας.

6. Δημιουργία Δικτύωσης και Συνεργασιών

Η δημιουργία δικτύων και συνεργασιών με άλλα ERGs, τόσο εντός όσο και εκτός της εταιρείας, μπορεί να ενισχύσει τη δύναμη και την επιρροή τους. Αυτές οι συνεργασίες μπορούν να βοηθήσουν στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και στην ενίσχυση της συνολικής κουλτούρας για την αύξηση του DEI.

#Tip: Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή σε άλλα ERGs, οργανώστε συναντήσεις και με ERGs άλλων εταιρειών για μοίρασμα καλών πρακτικών. Μπορείτε να παρέχετε στα μέλη δυνατότητα συμμετοχής σε σχετικά με το ERGs, συνέδρια και εκδηλώσεις για δικτύωση και ανταλλαγή απόψεων.

5. Αξιολόγηση και Βελτίωση

Η συνεχής αξιολόγηση και βελτίωση των ERGs είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητάς τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη θέσπιση στόχων από τα μέλη της ομάδας, την τακτική ανατροφοδότηση, την παρακολούθηση των επιτευγμάτων και την ανάλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν.

#Τip: Ορίστε ρόλους ανάμεσα στα μέλη του ERG ώστε κάποιο από τα μέλη να είναι αρμόδιο για την επικοινωνία μεταξύ της ομάδας και της διοίκησης. 

7. Αναγνώριση και Επιβράβευση

Η αναγνώριση και επιβράβευση των μελών που συμβάλλουν ενεργά στο ERG μπορεί να ενισχύσει την αφοσίωσή τους και να ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή εντός της εταιρείας. Στο εξωτερικό, όπου η λειτουργία των ERGs αποτελεί ήδη εδραιωμένη πρακτική, έχει αναπτυχθεί και ένας σημαντικός διάλογος που αφορά το κατά πόσο είναι θεμιτό τα μέλη των ομάδων αυτών να αφιερώνουν έξτρα χρόνο παρέχοντας, ουσιαστικά, εθελοντική εργασία για να προωθήσουν την DEI στρατηγική του οργανισμού, η οποία θα έπρεπε να αποτελεί βασικό κομμάτι του σχεδιασμού και του προϋπολογισμού της. Τα επιχειρήματα αυτά αποτελούν και μια σημαντική αφετηρία ώστε, κατά τον σχεδιασμό των ERG, να ληφθεί υπόψιν η στρατηγική αναγνώρισης και ανταμοιβής (οικονομικής ή άλλης) των ατόμων που συμμετέχουν σε αυτά.

#Tip: Διαμορφώστε ένα ειδικό badge το οποίο τα μέλη του κάθε ERG μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως διακριτικό στα κανάλια εσωτερικής επικοινωνίας, ώστε να ενισχύουν την αίσθηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας μέσα από τη συμμετοχή τους στο ERG.

Τα Employee Resource Groups (ERGs) είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την προώθηση της  ποικιλομορφίας και της συμπερίληψης εντός μιας εταιρείας. Μέσω της σωστής οργάνωσης και της υποστήριξης από την ηγεσία, της εκπαίδευσης και της συνεχούς βελτίωσης, τα ERGs μπορούν να γίνουν κινητήριος δύναμη για την αλλαγή και την εξέλιξη της εταιρικής κουλτούρας.

Για να σχεδιάσουμε μαζί την δική σας στρατηγική για τα ERGs και να σας υποστηρίξουμε στη δημιουργία, την εκκίνηση και τη διατήρηση της δυναμικής τους επικοινωνήστε μαζί μας!

Web design by Coppola Studio & Web development by Nevma